dladzieci.pl
8,9
Naprawdę superliczba głosów: 214

Gra planszowa: Grzybki



Jeśli czasem nudzi wam się w domu, to proponujemy zrobienie prostej gry planszowej. Od początku do końca możecie wykonać ją samodzielnie! Gra polega na chodzeniu po planszy i zbieraniu grzybków. Kto uzbiera ich najwięcej, ten wygrywa!

Do zrobienia gry potrzebne są: sztywna biała kartka, kartonowa podkładka (może być z okładki bloku rysunkowego), nożyczki, klej, plastelina, średniej wielkości zakrętka, kredki, pisak lub długopis żelowy, kostka do gry, 2 lub 3 pudełka po zapałkach:


Najpierw białą kartkę dokładnie smarujemy klejem, najlepiej takim w sztyfcie:


Kartkę naklejamy na kartonową podkładkę. Dzięki temu nasza plansza będzie trwalsza i się nie zniszczy, Gdy już wszystko nakleimy, odkładamy planszę by wyschła:


Z pudełek po zapałkach wyciągamy te części, które wyglądają jak szufladki. Z dodatkowej kartki wycinamy cieniutki pasek, taki jak na obrazku. Przecinamy go na pół:


Obydwa końce paska smarujemy klejem, a następnie przyklejamy je do szufladki po zapałkach.


Dzięki temu powstaną nam koszyczki! Każdy gracz dostanie 1 koszyczek, do którego będzie wrzucał swoje grzyby:


Teraz czas na planszę. Gdy klej wyschnie, odrysowujemy na planszy kółka od zakrętki. Po lewej stronie możemy zostawić trochę miejsca - tam postawimy koszyczki lub zapiszemy zasady gry:


Kółeczka muszą iść wężykiem jeden za drugim. Ile ich zrobicie, zależy tylko od was. Nie mogą być jednak zbyt małe:


Teraz zrobimy grzybki. Z białej i brązowej plasteliny lepimy nóżki i kapelusze grzybków. Zróbcie też kilka muchomorków z czerwonymi kapeluszami i białymi kropkami:


Grzybków musi być dużo, żeby było co zbierać:


Pomalujmy planszę. Narysujcie START i METĘ, a pomiędzy nimi, różne pola z pułapkami i dodatkowymi przejściami. Pomysły na pola podamy Wam na samym dole:


Ustawcie na planszy także grzybki. Tam, gdzie na polach są niespodzianki, nie może być grzybków. Ustawcie koszyczki, weźcie kostkę i pionki. Zamiast pionków możecie użyć figurek z plasteliny. My wzięliśmy Lorda Kiciulllę oraz owieczkę. Rzucacie kostką i gracie:


ZASADY GRY:
1. Kto pierwszy wejdzie na pole, na którym są grzyby, zabiera je wszystkie do koszyczka.
2. Każdy grzybek to 1 punkt.
3. Muchomorek zabiera jeden punkt, też trzeba go zabrać do koszyczka.
4. Na planszy są różne pola zabierające punkty. Na przykład pole z zajączkiem. Jeśli na nie trafisz, musisz odłożyć zjedzone przez zająca grzybki na jego polu. Jesli trafi tu inny gracz, nie może zabrać grzybków.
5. Pomysły na pola: cofasz się o 3 pola, przeskakujesz o 2 pola do przodu, z koszyczka wypadł ci 1 grzybek na to pole (inny gracz może go zabrać, jeśli tam trafi), masz imieniny - przeiciwnik oddaje ci jednego grzybka.


WP/Beata Kośmider

Zobacz inne